شماره تماس: 02144955024
شنبه - چهارشنبه 9 صبح تا 5 ب ظ

شناسایی نمونه های مشکوک به شهابسنگ

سنگهای فرازمینی (شهابسنگها) همواره از دیرباز مورد توجه انسان بوده است و اسطوره های زیادی پیرامون آنها شکل گرفته است تا جایی که در برخی از فرهنگهای باستانی و حتی درحال حاضر مورد تقدس و پرستش بشر بوده اند و می باشند.
علاوه بر نقش آنها در باورهای مذهبی و به عنوان منبعی برای نیروهای ماورایی، شهابسنگهای آهنی به عنوان اولین منابع برای فلز آهن و نیکل مورد توجه و استفاده بشر بوده است تا جایی که کلمه “آهن” از واژه “آسن” به معنی آسمان گرفته شده است که به منشا فرازمینی این فلز نزد مردمان باستان اشاره دارد.
تاریخچه کشف شهابسنگ درایران به زمان ناصرالدین شاه و شهابسنگ معروف موسوم به “شهابسنگ ورامین” برمی گردد که هم اکنون در ورودی تالار اصلی کاخ گلستان نگهداری می شود و از آن زمان به بعد نیز چندین مورد دیگر در مناطق مختلف ایران، بویژه در مناطق کویری یافت شده است.
با این وجود با توجه به مساحت پهناور کشور ایران و آمارهای موجود از ورود اجسام فرازمینی به زمین،امکان یافت تعداد بسیار بیشتری از نمونه های شهابسنگ در هر کدام از مناطق ایران وجود دارد.
با توجه به اهمیت علمی نمونه های شهابسنگ و جذابیت آنها نزد بسیاری از مردم، به ویژه جامعه علمی زمین شناسی، شرکت زمین ریزکاوان آماده ارائه مشاوره تخصصی در زمینه شناسایی و آنالیز نمونه های مشکوک به شهابسنگ می باشد.
از آنجایی که بسیاری از نمونه های مشکوک به شهابسنگ ارسالی به این شرکت در واقع نمونه های زمینی (مانند کانسنگ های آهن، محصولات متالورژی باستانی (مانند سرباره های متالورژی،قطعات فلزی استحصال شده) و یا مصنوعات فلزی قدیمی (مانند گلوله های توپ) می باشند، خواهشمند است که پیش از ارسال نمونه،اطلاعات اولیه در مورد خصوصیات فیزیکی نمونه و محل کشف آن را برای این شرکت به همراه چند عکس از آن، در جهت های مختلف با مقیاس، ارسال نمایید.

 

No products in the cart.